Mediatiedote 18.5.2010
Vapaa julkaistavaksi heti

ILMASTOSEMINAARI 2010 YLEISÖTILAISUUS

Lauantaina 29.5.2010 klo 14:00-17:00 järjestetään ilmastonmuutosaiheinen yleisölle avoin esitelmätilaisuus, jonka aiheet tarjoavat erilaisia näkemyksiä ilmastonmuutoksen tieteeseen, mediakäsittelyyn ja politiikkaan.

Tilaisuudessa pidetään seuraavat esitelmät:

– fil.tri (geologia) Boris Winterhalter: Onko ilmaston lämpeneminen todella ihmisen aiheuttama – ellei niin mikä ilmastoa säätelee?
– FK (maantiede) Matti Virtanen, tuottaja: Kasvihuoneilmiöstä globaalimuutokseen – 30 vuotta maailmanlopun viestintää
– KTK Pasi J. Matilainen, puheenjohtaja: Ilmastopolitiikan teoria ja käytäntö

Esitelmien jälkeen käydään paneelikeskustelu.

Tilaisuuden järjestää Ilmastofoorumi ry. Jyväskylän yliopiston Agora-rakennuksen Alfa-salissa (Mattilanniemi 2, Jyväskylä, 1.krs) järjestettävään tilaisuuteen on vapaa pääsy. Tervetuloa! Ennen yleisötilaisuutta yhdistys pitää sääntömääräisen vuosikokouksensa samassa tilassa klo 13:00. Myös tähän tilaisuuteen on kiinnostuneiden mahdollista tulla.

Lisätietoja antaa yhdistyksen puheenjohtaja Pasi Matilainen, email etunimi.sukunimi.ej.till.spam@ilmastofoorumi.fi. Ilmastofoorumi ry on kansalaisjärjestö, jonka tarkoituksena on osallistua ilmastonmuutoksesta käytävään julkiseen keskusteluun puuttuen siinä esiintyviin virheisiin ja edistäen tasapuolista tiedotusta ilmastonmuutosta koskevasta tieteellisestä tutkimuksesta.

Tilaisuuden materiaali päivitetään myöhemmin omalle sivulleen.