Autoilijoita halutaan kurittaa

Ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi ja/tai hillitsemiseksi esitettyjä poliittisia toimenpiteitä ja poliittista keskustelua kutsutaan ilmastopolitiikaksi.

Valvoja: Hallitus

jpp
Viestit: 693
Liittynyt: 20.11.2009, 16:38:09

Autoilijoita halutaan kurittaa

Viesti Kirjoittaja jpp »

Autoilijalta vaaditaan isoja muutoksia, sillä Suomen liikenne pitää saada päästöttömäksi – Asiantuntijat tekisivät autoilusta niin kallista, että kaikki vaihtaisivat menopeliä

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005929745.html

jpp
Viestit: 693
Liittynyt: 20.11.2009, 16:38:09

Re: Autoilijoita halutaan kurittaa

Viesti Kirjoittaja jpp »

HSL haluaa myös kurittaa autoilijoita, tietysti ilmastonmuutokseen vedoten, vaikka selvästi tavoite on vaan saada lisää rahaa.

Tiemaksut toisivat hyötyjä Helsingin seudun asukkaille

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005962643.html

jpp
Viestit: 693
Liittynyt: 20.11.2009, 16:38:09

Re: Autoilijoita halutaan kurittaa

Viesti Kirjoittaja jpp »

Nyt ehdotetaan jo polttoaineen myyntilupia ja muita kiintiöita autoilijoiden kurittamiseksi ja rahastamiseksi. :x

Taloustieteilijät ehdottavat bensalle ja dieselille myyntilupia: ”Suuri huuto tästä varmaan tulee”

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006280715.html

unbiased
Viestit: 1434
Liittynyt: 13.01.2015, 09:31:57

Re: Autoilijoita halutaan kurittaa

Viesti Kirjoittaja unbiased »

Tuhoon johtavaa politiikaa on Suomessa valita älyllisesti ja tiedollisesti rajoittuneita "uskovaisia" nuoria ihmisiä professoreiksi etenkin Aalto yliopistoon. TKK olisi saanut pysyä politiikasta vapana teknillisenä korkeakouluna. Taitaa nykyisin sekin toimia etupäässä ilmastonmuutoksen tutkimuksessa.
Uskoisin kuitenkin, että esimerkiksi 50 sentin nousu polttoaineen litrahinnassa ohjaisi käyttäytymistä aika tavalla.”
Miten se ohjaisi käyttäytymistä hyvään suuntaan suuressa maassa, josa maaseudulla työssä käynti, elintarvikkeiden ta tarvikkeiden hankinta ym. liikenne on hoidettava. Miten talustieteen professoriksi valittu voi olla noin tietämätön oman kotimaansa nykyelämästä. Polttoaineet ovat jo nyt älyttömän kalliita ja silti ihmiset kuluttavat niihin melkoisen osan tuloistaan, koska liikkuuminen on välttämätölntä myös vähätuloisimmille.

Suomi on Euroopan kallein maa elintarvikkeissa, liikkumisen vapaudessa ja vapaa ajan vietossa. Suomalainen maksaa eniten veroja EUssa, 53% saaduista tuloista menee verojen kautta valtiolle. Veroja maksetaan palkasta, terveyden hoidosta, asumisesta, hankituista tavaroista, autosta, polttoaineesta, vakuutuksista, energiasta jne. Kun nämä summataan saadaan Suomen 53%.Toisena tulee Ruotsi 46% veroilla. EUn keskiarvo on 36%. Joku on laskenut verot EU tilastoista https://ec.europa.eu/taxation_customs/b ... axation_en Lähdettä en muista.

Tronic
Viestit: 350
Liittynyt: 15.08.2010, 16:38:00

Re: Autoilijoita halutaan kurittaa

Viesti Kirjoittaja Tronic »

Aallossa "ruohonjuuritasolla" ei näy merkkiäkään ilmastonmuutoksesta. Siitä ei puhuta kiltahuoneilla eikä työntekijöiden keskuudessa. Sen sijaan hallinnolta tulevassa spämmissä ja tiloissa esillä olevissa mainoksissa sitä teemaa syötetään, ja kuten todettua, yliopistolta mediaan päätyvissä julkaisuissa se on valitettavan usein teemana.

unbiased
Viestit: 1434
Liittynyt: 13.01.2015, 09:31:57

Re: Autoilijoita halutaan kurittaa

Viesti Kirjoittaja unbiased »

Noin menee aina ruohonjuuritasolla, jossa on maalaisjärkeä säilynyt. Jos keskusteltiin ilmastonmuutoksesta, se oli vitsailua. Poliittisen painostuksen ja median vaikutuksesta vitsailu on vähentynyt ja maalaisjärki himmentynyt. Järkevä tutkija on huolissaan tutkimusrahojen säilymisestä ja jopa työpaikastaan.

Carbonautti
Viestit: 919
Liittynyt: 01.09.2015, 19:59:12

Re: Autoilijoita halutaan kurittaa

Viesti Kirjoittaja Carbonautti »

EU taas haluaa kurittaa autotehtaita kiristyvillä CO2-päästörajoilla:
Europe’s Carmakers Facing Climate Policy Disaster – Demand Government Subsidies To Save Them
...
Europe’s carmakers, spooked by the imminent mortal threat to profits from European Union (EU) regulations to curb carbon dioxide (CO2) emissions, called for governments to raise subsidies on electric car purchases to stimulate sales.
Linkki:
https://www.climatedepot.com/2019/10/30 ... save-them/

jpp
Viestit: 693
Liittynyt: 20.11.2009, 16:38:09

Re: Autoilijoita halutaan kurittaa

Viesti Kirjoittaja jpp »

Liikenne- ja viestintäministeriön entinen kansliapäällikkö vaatii lisää kuritusta:

Hallituksen on jo aika tehdä päätöksiä keinoista, joilla liikenteen päästöjä vähennetään

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006297139.html

unbiased
Viestit: 1434
Liittynyt: 13.01.2015, 09:31:57

Re: Autoilijoita halutaan kurittaa

Viesti Kirjoittaja unbiased »

Likenneministeriön entinen päälliikö ei voi vaatia eikä vaadikaan mitään, hänhän kommentoi vain, mitä Suomen ja EUn poliittinen vallanpito vaatii. Poliittisella johdolla on valtaa, koska demokratiassa kansalaiset ovat nämä valtaan valinneet.

Energian käyttö on suomaiselle välttämättömyys asumisessa, saunomisessa, maataloudessa ja liikkumisessa. Siksi vallanpitäjien vaatimukset johtavat kurjuuteen, Jos nyt kalliin energian aikana on 900 000 köyhäksi luokiteltua, kohta on tilanne, on kuin aatelisaikaan, on hyvinvoiva aatelisto ja köyhällistö. Tähän ilmastopolitiikka huippujohdon taholla tähtää ja demokraattisesti valitun johtajiston taholta johtaa. Hyvä kannanotto entiseltä kansliapäälliköltä, jonka sai ujutettua hesariin.

unbiased
Viestit: 1434
Liittynyt: 13.01.2015, 09:31:57

Re: Autoilijoita halutaan kurittaa

Viesti Kirjoittaja unbiased »

Pääministeri Sanna Marinin (sd.) hallituksen tilaaman selvityksen mukaan työnantajien tarjoama ilmainen tai alihinnoiteltu pysäköintipaikka on epäsuoraa tukea työmatkaliikenteelle henkilöautolla.

Seurauksena valtiovarainministeriön työryhmä esittää työpaikoilla pysäköinnin verollepanoa.
Edellisessä viestissä: "Jos nyt kalliin energian aikana on 900 000 köyhäksi luokiteltua, kohta on tilanne, on kuin aatelisaikaan, on hyvinvoiva aatelisto ja köyhällistö." ja aatelisto ajaa sähköautoilla, eikä pilaa ilmastoa.
Ei se ihan noin mene. Teollisuus tarvitsee hyviä työntekijöitä ja parkkiverojen korvaaminen työntekijälle nostaa tuotteiden hintaa, jolloin kilpailukyky katoaa. Tavara ei mene kaupaksi, joten teollisuus siirtyy halvempiin maihin, ja on jo siirtynytkin liki kaikissa käyttötavaroiden tuottamisessa. Elintarvikkeita kansalaisten on pakko hankkia, ne ovatkin Suomessa Euroopan kalleimpia. Kalliit elintarvikeetkin syövät kilpailukykyä. Hallituksessa ei ole yhtäkään naista, joka osaisi miettiä loogisesti tunteet jyräävät ajattelun.

unbiased
Viestit: 1434
Liittynyt: 13.01.2015, 09:31:57

Re: Autoilijoita halutaan kurittaa

Viesti Kirjoittaja unbiased »

https://yle.fi/uutiset/3-11542861
Neste harkitsee Naantalin jalostamon sulkemista, koska fossiilisten öljytuotteiden kysyntä laskee ja kilpailukyky ei riitä
Suomalainen lgbt vaikutteinen politiikka perustuu ideologiaan ei tietoon eikä ajattelukykyyn.

Vieraan vallanpidon määräysvalta ei sovi pohjoisen ilmaston ankaruuteen hyvin sopeutuneille suomalaisille

Teollisuus katoaa Suomesta. Suomalaisten elämän välttämättömät edellytykset ovat kuitenkin teollisuus ja energian käyttö. Vuonna 1915, kun teollisuutta ei juuri ollut eikä halpaa energiaa ollut, Suomi oli tutkimusten mukaan Euroopan köyhin kansakunta. Lapsikuolleisuus lähenteli 50%. Silloinkaan kysymys ei ollut suomalaisten tahdosta, vaan monisatavuotisesta vieraitten valtioiden vallanpidosta, joka oli tuhonnut aikaisemman suomalaisen kulttuurin.
Nyt olemme jälleen antautumassa vieraan vallan käskettäviksi omien valittujen vallanpitäjiemme toimesta. Miksi näin tapahtuu. Suomessa, jossa ei huippuälykkäitä persoonia ole koskaan ollutkaan kuin muutamia, valtaan on demokratia valikoinut haitallisia aivomutaatioita saaneet globalismia ja monikulttuurisuutta ylen määrin suvaitsevat yksilöt.
Miksi näin on tapahtunut? Vastaus tähän on yksinkertainen. Pohjolan pakkasessa eläneet suomalaiset ovat kehittyneet toisistaan huolta pitäväksi vastuulliseksi (altruistiseksi) väestöksi, ja tätä suomalaiset pitävät edelleen tärkeänä ominaisuutena. Huippuälymystön puute aiheuttaa tämän hyvän ominaisuuden muuttuvan vahingolliseksi, kun valtion johtoon valitaan yilaltruistisia poliitikkoja tai myös mahdollisesti kieroja oman edun tavoittelijoita. Jälkimmäinen vaihtoehtokin on mahdollinen suomalaisiin menneisyydessä kehittyneen suvaitsevaisuuden ja luottavaisuuden johdosta.

Vastaa Viestiin