Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Valvoja: Hallitus
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Nyt on tarjolla uusi Mersun koneilla käyvä superjahti, vinkkinä veneilyä harrastaville "vihreille" yritysjohtajille:
http://weaselzippers.us/2010/07/21/the- ... ore-women/
http://weaselzippers.us/2010/07/21/the- ... ore-women/
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
HMV kirjoitti:Nyt on tarjolla uusi Mersun koneilla käyvä superjahti, vinkkinä veneilyä harrastaville "vihreille" yritysjohtajille:
http://weaselzippers.us/2010/07/21/the- ... ore-women/
Miten Al Goren seisokki liittyy veneilyyn?

Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Pyydän nöyrästi anteeksi. Goren linkki oli teknisen virheeni johdosta tullut väärään paikkaan.
Veneilylinkki on tässä:
http://www.luxist.com/2010/07/21/worlds ... edes-benz/
PS
Gorea saattaisi hyvinkin kiinnostaa tuollaisen paatin hankinta. Rahaa hänellä on .....
Veneilylinkki on tässä:
http://www.luxist.com/2010/07/21/worlds ... edes-benz/
PS
Gorea saattaisi hyvinkin kiinnostaa tuollaisen paatin hankinta. Rahaa hänellä on .....

Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Amerikan valtiollinen autotehdas (GM) on vihdoin julkistanut uuden eko-autonsa, Voltin. New York Timesin mukaan Voltti on susi jo syntyessään:
Quantifying just how much taxpayer money will have been wasted on the hastily developed Volt is no easy feat. Start with the $50 billion bailout (without which none of this would have been necessary), add $240 million in Energy Department grants doled out to G.M. last summer, $150 million in federal money to the Volt’s Korean battery supplier, up to $1.5 billion in tax breaks for purchasers and other consumer incentives, and some significant portion of the $14 billion loan G.M. got in 2008 for “retooling” its plants, and you’ve got some idea of how much taxpayer cash is built into every Volt.
http://www.nytimes.com/2010/07/30/opini ... ef=opinion
PS
Tuollaistahan tuo ilmastouskonnon nimiin vannovien poliitikkojen ekoilu näyttää olevan kautta linjan - ja veronmaksaja maksaa ....
Quantifying just how much taxpayer money will have been wasted on the hastily developed Volt is no easy feat. Start with the $50 billion bailout (without which none of this would have been necessary), add $240 million in Energy Department grants doled out to G.M. last summer, $150 million in federal money to the Volt’s Korean battery supplier, up to $1.5 billion in tax breaks for purchasers and other consumer incentives, and some significant portion of the $14 billion loan G.M. got in 2008 for “retooling” its plants, and you’ve got some idea of how much taxpayer cash is built into every Volt.
http://www.nytimes.com/2010/07/30/opini ... ef=opinion
PS
Tuollaistahan tuo ilmastouskonnon nimiin vannovien poliitikkojen ekoilu näyttää olevan kautta linjan - ja veronmaksaja maksaa ....
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Jos itse saisin valita eko-veneen, olisi tämä minun valintani:
http://blog.jameslist.com/2010/perini-n ... se-falcon/
http://blog.jameslist.com/2010/perini-n ... se-falcon/

Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Valmetin Uudenkaupungin tehtaan valmistama Think-sähköauto näyttää olevan huikea myyntimenestys Espanjassa - autoja on tänä vuonna myyty kokonaista 15 kappaletta. Myynti on kasvanut räjähdysmäisesti, sillä viime vuonna kaupaksi kävi vain yksi.
Spain's plans to have 2,000 electric cars on the road by the end of 2010 have been dealt a blow as figures showed just 16 have been sold.
The government-backed REVE electric car and wind power project said 15 cars had been sold so far this year, in addition to one last
---
The 16 models sold in Spain were made by Norwegian car maker Think.
http://www.bbc.co.uk/news/business-10931064
http://www.valmet-automotive.com/automo ... /www/Think
PS
Sähköautojen on pidetty "tulevaisuuden autoina" jo ainakin sata vuotta. Todennäköisesti näin tulee jatkumaan vielä melko pitkään, EU:n ja eri maiden hallitusten runsaista tuista huolimatta, sillä todella käyttökelpoisia sähköajokkeja ei vielä ole näkyvissä.
Spain's plans to have 2,000 electric cars on the road by the end of 2010 have been dealt a blow as figures showed just 16 have been sold.
The government-backed REVE electric car and wind power project said 15 cars had been sold so far this year, in addition to one last
---
The 16 models sold in Spain were made by Norwegian car maker Think.
http://www.bbc.co.uk/news/business-10931064
http://www.valmet-automotive.com/automo ... /www/Think
PS
Sähköautojen on pidetty "tulevaisuuden autoina" jo ainakin sata vuotta. Todennäköisesti näin tulee jatkumaan vielä melko pitkään, EU:n ja eri maiden hallitusten runsaista tuista huolimatta, sillä todella käyttökelpoisia sähköajokkeja ei vielä ole näkyvissä.
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: 26.02.2009, 20:09:05
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
TM testasi nyt kesällä töpseli-Priuksen ja se sai hyvin positiivisen palautteen. Noin 20 km meni ilman pensaa. - Itse olen kyllä diesel-miehiä.
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
KIA:lta on tulossa todellinen kaunotar-eco:
http://dvice.com/archives/2010/08/electric-car-co.php
Tätä Greenpeace varmasti on jo tilannut sikariportaansa virka-autoksi ....
http://dvice.com/archives/2010/08/electric-car-co.php
Tätä Greenpeace varmasti on jo tilannut sikariportaansa virka-autoksi ....
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Polttomoottoria voimanlähteenä käyttävä, mutta sähkömoottoreilla kulkeva auto sen sijaan on mielenkiintoinen konsepti. Nykytekniikalla voimansiirto saadaan noin toteutettua hyvin pienin häviöin ja moottorinohjain voi helposti tarjota kullekin renkaalle juuri sellaisen väännön ja kierrosnopeuden suhteen kuin on tarpeen, polttomoottorin samaan aikaan pyörittäessä generaattoria parhaan hyötysuhteen alueella. Auton tekniikan viemä tila vähenee, kun ei tarvita akselistoa, tasauspyörästöä, vaihteistoa tai kytkintä, vaan moottori sijaitsee suoraan vanteella. Myös itse moottori voi olla pienempi, kun ei tarvita suurta vääntöä matalilla kierroksilla. Kun auto on selkeästi bensalla kulkeva, säästytään myös akuston ongelmilta.
Valitettavasti minulla ei ole tiedossa linkkiä tähän liittyen, kun en muista lukeneeni tällaista lähestymistapaa käyttävistä projekteista.
Valitettavasti minulla ei ole tiedossa linkkiä tähän liittyen, kun en muista lukeneeni tällaista lähestymistapaa käyttävistä projekteista.
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: 26.02.2009, 20:09:05
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
TM:ssa on uudessa numerossa (eilen) sähkömopoista. Ne on Kiinassa hitti. Samoin siinä on juttu sähkömoottoripyörästä. Ja monta muuta vastaavaa juttua. Hyvää asiaa.
Tulkoon tässä toinenkin kasvihuoneasia. Nimittäin jostain syystä uuden Bemarini NightVision ei toimi kunnolla sumussa, tihkusateessa eikä lainkaan sateella. Harmi koska innovaatio on toimiessaan loistava spottaamaan metsän eläimet väärässä paikassa eli tiellä. Miksi näin? Poika järkeili että vesi on raju kasvihuonekaasu joka absorboi lämpösäteilyn ja siksi auton keulassa oleva lämpökamera ei saa märällä kelillä enää signaalia. Kertokaa fiksummat voisiko selitys olla näin yksinkertainen. Vettä pitää kuitenkin olla kunnolla (siis kunnon sumu tai tihkusade vähintään) ennen kuin lämpökamera lähettää pelkkää harmaata kohinaa.
Vaikka silmä eli näkyvä valo näyttää vielä suht kirkasta kuvaa tuulilasin ja tihkusateen läpi niin NightVision screenillä jo sumenee.
Tulkoon tässä toinenkin kasvihuoneasia. Nimittäin jostain syystä uuden Bemarini NightVision ei toimi kunnolla sumussa, tihkusateessa eikä lainkaan sateella. Harmi koska innovaatio on toimiessaan loistava spottaamaan metsän eläimet väärässä paikassa eli tiellä. Miksi näin? Poika järkeili että vesi on raju kasvihuonekaasu joka absorboi lämpösäteilyn ja siksi auton keulassa oleva lämpökamera ei saa märällä kelillä enää signaalia. Kertokaa fiksummat voisiko selitys olla näin yksinkertainen. Vettä pitää kuitenkin olla kunnolla (siis kunnon sumu tai tihkusade vähintään) ennen kuin lämpökamera lähettää pelkkää harmaata kohinaa.
Vaikka silmä eli näkyvä valo näyttää vielä suht kirkasta kuvaa tuulilasin ja tihkusateen läpi niin NightVision screenillä jo sumenee.
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Noinhan siinä juuri käy. Kun tarpeeksi sataa tai on sumua ei siitä tule näkyväkään valo läpi.
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Ympäristö- ja ilmastotietoisen miljonäärin uudet ajopelit? - Bentley's 80-11 Edition Continental GTC and GTC Speed:
The final thing they have in common: FlexFuel engines capable of running on E85. Meaning the only thing you'll lose with these two is carbon emissions.
http://www.luxist.com/2010/08/26/close- ... -gtc-spee/
The final thing they have in common: FlexFuel engines capable of running on E85. Meaning the only thing you'll lose with these two is carbon emissions.
http://www.luxist.com/2010/08/26/close- ... -gtc-spee/
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Tällaisillako kulkuneuvoilla ajetaan tulevaisuudessa Suomessakin?
http://www.ecofriend.org/entry/novelo-h ... ke-a-bike/

http://www.ecofriend.org/entry/novelo-h ... ke-a-bike/

-
- Viestit: 138
- Liittynyt: 26.02.2009, 20:09:05
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Täytyy jatkaa tuota auton NightVision juttua kun syyspimeillä on lisää kokemuksia.
Kamera on hämmästyttävän tarkka ja näyttää tuplasti eteenpäin ja pusikkoihin sen minkä xenonvalot.
Paitsi jos on kostea ilma. Silloin kuva katoaa äkillisesti. Ilmiö jaksaa hämmästyttää yhä uudelleen ja uudelleen. Kun silmä vielä näkee selvästi lämpökamera ei näe enää mitään. Lyhyelläkään matkalla.
Sen sijaan edellä olevista autoista näkyy aina kaukaa ensimmäisenä ja selvimmin kuuma pakoputki. CO2 joka sieltä tupruaa ei blokkaa lämpöä edes pistemäisesti syntypaikassaan mitenkään vaan pakoputki ja sen ympäristö on aina kaikista kirkkain piste yössä.
Summasummarum, tässä käytännön tilanteessa CO2:lla ei ole mitään havaittavaa merkitystä vesihöyryyn verrattuna.
Kamera on hämmästyttävän tarkka ja näyttää tuplasti eteenpäin ja pusikkoihin sen minkä xenonvalot.
Paitsi jos on kostea ilma. Silloin kuva katoaa äkillisesti. Ilmiö jaksaa hämmästyttää yhä uudelleen ja uudelleen. Kun silmä vielä näkee selvästi lämpökamera ei näe enää mitään. Lyhyelläkään matkalla.
Sen sijaan edellä olevista autoista näkyy aina kaukaa ensimmäisenä ja selvimmin kuuma pakoputki. CO2 joka sieltä tupruaa ei blokkaa lämpöä edes pistemäisesti syntypaikassaan mitenkään vaan pakoputki ja sen ympäristö on aina kaikista kirkkain piste yössä.
Summasummarum, tässä käytännön tilanteessa CO2:lla ei ole mitään havaittavaa merkitystä vesihöyryyn verrattuna.
Re: Porsche - ympäristöaktivistin unelma-auto
Konsultti- kirjoitti:
Summasummarum, tässä käytännön tilanteessa CO2:lla ei ole mitään havaittavaa merkitystä vesihöyryyn verrattuna.
Ei varmaan, mutta sillä ei ole mitään tekemistä kasvihuoneilmiön kanssa, koska pakoputken pää on paljon kuumempi kuin maanpinta, joten säteylymaksimi on paljon suuremmilla taajuuksilla Maan säteilyyn verrattuna.