Kaaviot esiin

Sekalaiset aiheet.

Valvoja: Hallitus

Ilkka Ahmavaara

Kaaviot esiin

Viesti Kirjoittaja Ilkka Ahmavaara » 20.11.2007, 13:32:32

Kirjoitin tänne kun en jaksa jokapaikkaan rekisteröityä.

Tarvitsisin käyttööni nämä kaaviot, joita niin Al Goren videossa kuin Great global warming swindle videoissa käytetään. Goren videota en ole edes nähnyt jä käsittääkseni sitä ei ole netissäkään kuin maksullisena. (Minulla ei ole teeveetä.)

Eli siis löytyykö noita kaavioita jostain netissä sellaisinaan, ja toisaalta voiko Goren videon jostain imuroida?

Olen kirjoittamassa aiheesta pienimuotoista juttua, jossa tuotaisiin esiin myös suurelle yleisölle tuntemattomat tulkinnat ilmastonmuutoksen syistä, ja hiukan myös arveluja siitä, mitkä tahot siitä taloudellisesti ovat hyötymässä kuin mahdolliset kytkennät tiedonvälityksen yksipuolisuuteen.

pasi
Valvoja
Viesti:

Re: Kaaviot esiin

Viesti Kirjoittaja pasi » 20.11.2007, 18:15:11

Ilkka Ahmavaara kirjoitti:Tarvitsisin käyttööni nämä kaaviot, joita niin Al Goren videossa kuin Great global warming swindle videoissa käytetään. Goren videota en ole edes nähnyt jä käsittääkseni sitä ei ole netissäkään kuin maksullisena. (Minulla ei ole teeveetä.)

Eli siis löytyykö noita kaavioita jostain netissä sellaisinaan, ja toisaalta voiko Goren videon jostain imuroida?

Yhtä Goren käppyröistä on käsitelty täällä: Al Gore and “Dr Thompson’s Thermometer” #2. Tuo onkin muuten varsin mielenkiintoinen havainto.

En tiedä saako leffaa netistä, taitavat Goren lakimiehet olla aika aktiivisia sen suhteen, mutta jos tietokoneessasi on DVD-asema, niin videovuokraamoista näyttää löytyvän.

Ilkka Ahmavaara kirjoitti:Olen kirjoittamassa aiheesta pienimuotoista juttua, jossa tuotaisiin esiin myös suurelle yleisölle tuntemattomat tulkinnat ilmastonmuutoksen syistä, ja hiukan myös arveluja siitä, mitkä tahot siitä taloudellisesti ovat hyötymässä kuin mahdolliset kytkennät tiedonvälityksen yksipuolisuuteen.

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Laittanet aikanaan linkin kirjoitukseesi myös tänne? :)
Pasi J. Matilainen
Puheenjohtaja, Ilmastofoorumi ry

Ilkka Ahmavaara

Viesti Kirjoittaja Ilkka Ahmavaara » 21.11.2007, 00:19:20

Kiitos Pasi tuosta linkistä, mutta täsmennän vähän kaavio tarvettani tähän hätään.

Eli kaavio, jossa esitetään tuhannen tai useammankin (tuhannen)vuoden ilman hiilidioksidipitoisuuden arvot ja ilman lämpötilan arvot.

Erikseen on myös auringon aktiivisuuden arvot suhteuttuna edellä mainittuihin.

Tämmöisiä nyt tarttisin. Eli yksinkertaisuudessani aattelin, että jos saisin käsiini niin goren kuin swindle videoitten käyrät, saattaisin saada esittämällä ne hiukan vakuuttavuutta (tai ainakin visuaalista kevennystä) sille mitä kirjoitan.

Jöns

Linkki

Viesti Kirjoittaja Jöns » 21.11.2007, 10:07:13

En tiedä onko tämä tarvetta vastaava, mutta kannattaa ainkin katsoa:
http://icecap.us/images/uploads/200705- ... rected.pdf

Sivusto on muutoinkin seurannan arvoinen.

Ilkka Ahmavaara

Viesti Kirjoittaja Ilkka Ahmavaara » 21.11.2007, 18:51:58

Kiitos myös Jöns hyvästä linkistä. Olen tällävälin itsekin saanut kaivettua käyttökelpoista aineistoa netistä ja näitä kaipaamiani kaavioita viimein sinnikkään googlettamisen avulla, elikäs lukemista ja tutkimista riittää.

Ilkka Ahmavaara

Viesti Kirjoittaja Ilkka Ahmavaara » 28.11.2007, 20:32:19

Allaolevasta linkistä löytyy tuo kirjoitukseni. Taustatieto oli varsin tärkeää, ja tekstini onkin lähinnä mediakritiikkiä. Ilmastonmuutosta koskettelevista ajatusmaailmoista varmasti kirjoitan myöhemmin tarkemmin jossain toisessakin yhteydessä kuin "vain" kyläkulttuurilehdessä.

http://www.saunalahti.fi/rantai/sivussa/RT4-07s14-17.pdf

Vastaa Viestiin