Ilmastokokeilu meneillään

Valvoja: Hallitus

Riparapa

Ilmastokokeilu meneillään

Viesti Kirjoittaja Riparapa »

Islannin tulivuorten aiheuttamat vaikutukset ovat ainakin tämän vuosisadan paras tilaisuus havainnoida energiatasaiden muutoksia (eli Roy Spencer !).
Nythän on saatu lahjaksi keinotekoinen kasvihuoneilmiön vähentyminen. samoin lentoliikenteen poistuessa myöskin vesihöyryn kuljettaminen 12km korkeuteen poistuu ja sitäkautta yläpilvien vähentyminen luulisi olevan enemmänkuin mielenkiintoista? Nythän kaikki merivirrat, lämpöpulsit, aurinkosyklit jne eivät paljon ehdi vaikuttamaan. :D
Sic transit gloria mundi

Antero

Re: Ilmastokokeilu meneillään

Viesti Kirjoittaja Antero »

En ole koskaan ymmärtänyt sitä ristiriitaa, mikä on mielestäni olemassa luonnon katastrofien ja ihmisen päästöjen välillä ilmakehään ja niiden vaikutus johonkin suuntaan.Tulivuori lykkää taivaalle kuutiokilometreittäin tavaraa mikä sisältää kaikkia niitä aineita mitä ihmisenkin väitetään sinne päästävän, mutta luonnon omilla päästöillä ei ole mitään vaikutusta ihmisten terveyteen sen enempää kuin ilmastoonkaan ainakaan ilmatieteen laitoksen mukaan. Mutta annas olla kun poltan pellollani ison rovion roskaa niin olen käräjäoikeudessa ympäristörikoksesta. Kerran olin joutua kun poltin renkaita, mutta syyttäjä hylkäsi rikosilmoituksen, jonka palopäällikkö teki, kun ei löytynyt selvää kieltoakaan.
Kuka tietää kumpi määrä on suurempi luonnon omat päästöt vai ihmisen.Edelliset kuitenkin ovat vaarattomia ja viilentävät ilmastoa. Jälkimmäiset päinvastoin ovat ihmiselle vaarallisia ja lämmittävät ilmastoa vaikka kyse ilmeisesti on samoista aineista. En voi ymmärtää. Toisaalta olen sitä mieltä, että kyllä tullaan toimeen ilman lentoliikennettäkin. Sitä ei kertakaikkiaan välttämättä tarvita. Minun isäni ja äitini eivät lentäneet kertaakaan elämässään mihinkään ja elivät hyvän elämän. Eihän esim. presidentin välttämättä tarvitse lentää mihinkään. Puhelimella ja postilla hoituu kyllä, kun ei ole muuta niin ei ole. Purkautus nyt vaan parikin vuotta niin opittas vähän.
Sunnuntai 08

BorisW
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BorisW »

Älä huoli, ei ymmärrä moni muukaan. Lähden kuitenkin siitä olettamuksesta, että ihmisen vaikutus globaalissa mittakaavassa on joka tapauksessa mitätön luonnon omien toimien rinnalla. Paikallisesti ihminen kyllä on varsin merkittävä tekijä maankäyttömuutoksillaan ym toimillaan.

Antero

BorisW kirjoitti:Älä huoli, ei ymmärrä moni muukaan. Lähden kuitenkin siitä olettamuksesta, että ihmisen vaikutus globaalissa mittakaavassa on joka tapauksessa mitätön luonnon omien toimien rinnalla. Paikallisesti ihminen kyllä on varsin merkittävä tekijä maankäyttömuutoksillaan ym toimillaan.

Kiitoksia Boris. Vastaus rauhoitti kummasti. Joo minäkin olen pannut merkille jo kymmeniä vuosia ihmisen paikallisen toiminnan enkä niitä kaikkia voi hyväksyä kuten en nyt sitä omaa renkaanpolttoaniakaan. Niitä paloi yhtaikaa 40 kpl iltapimeässä. Olihan se melkoinen roihu. Se paloi keskellä omia peltojani (30 ha) joten en aiheuttanut mitään haittaa ainakaan muille siksi syyte hylättiin. Renkaanpoltto ei siis ole kiellettyä. Entinen Korkeasaaren intendentti Koivisto sanoi haastattelussa TV:ssä, että tällä porsasteluvauhdilla ei kyllä hyvää seuraa ihmiskunnalle ja olen samaa mieltä. En kuitenkaan pelkää mitään ilmastonmuutosta. Ehkä tämä lentokielto auttaa ymmärtämään, että turhuuden-turhuus on tarpeetonta.
Sunnuntai 08

Lorentz3

Viesti Kirjoittaja Lorentz3 »

BorisW kirjoitti:Älä huoli, ei ymmärrä moni muukaan. Lähden kuitenkin siitä olettamuksesta, että ihmisen vaikutus globaalissa mittakaavassa on joka tapauksessa mitätön luonnon omien toimien rinnalla. Paikallisesti ihminen kyllä on varsin merkittävä tekijä maankäyttömuutoksillaan ym toimillaan.

Maankäyttömuutokset ovat merkittäviä globaalisti. Paljonko maailman metsistä onkaan hakattu vuoden 1800 jälkeen? Samoin ilman ja merien CO2-lisäys on globaalisti merkittävä muutos.

Riparapa

Viesti Kirjoittaja Riparapa »

Minä kun tyhmyyksissäni luulin että tulivuoret voivat vaikuttaa merkittävästi ilmastoon : http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulivuoren ... aikutukset.
Ja monesti se epäonnistunut koe (teflon) tahi aivovaurio (aivojen rakenne) voivat kertoa enemmän kuin se "onnistunut koe" tai normaalitilanne. eli näin tässä tilanteen nopealle tutkijalle.

Minulle jäi kyllä vähän epäselväksi mikä oli Sunnuntai08 ja BorisW ongelma asian tiimoilta?

Liekö tämä tulivuori olla Nasan mikroaalloilla käynnistämä jotta Jonesin huijaus ei paljastuisi... :?:
Sic transit gloria mundi

BorisW
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BorisW »

Lorentz3 kirjoitti:Maankäyttömuutokset ovat merkittäviä globaalisti. Paljonko maailman metsistä onkaan hakattu vuoden 1800 jälkeen? Samoin ilman ja merien CO2-lisäys on globaalisti merkittävä muutos.

Onhan niitä metsiä hakattu, mutta myös istutettu uudestaan. Satelliittikuvien perusteella maapallo on ilmeisesti vihertymässä eli kasvimassa lisääntyy. Ilman ja merien CO2-lisäyksen merkittävyydestä olemme ilmeisesti eri mieltä. On täysin mahdollista ja jopa todennäköistä, että fossiilisen polttoaineen kautta ilmakehän CO2 pitoisuus on lisääntynyt. Tosin ilmakehän pitoisuuteen vaikuttavat monet luonnollisetkin prosessit. Meriin sillä tuskin on havaittavaa vaikutusta.

Olen kanssasi eri mieltä siitä onko näillä muutoksilla vaikutusta maapallon keksilämpötilaan vai ei. Lähi vuosikymmenille povataan jopa AGW-kannattajien joukossa kylmenevää ilmastoa. Näin totesivat äsken esim auringon aktiivisuuden hiipumisesta ja kosmisen säteilyn voimistumisesta esim Mike Lockwood et kump. (toisessa viestiketjussa).

Antero

[quote="Riparapa"]

Minulle jäi kyllä vähän epäselväksi mikä oli Sunnuntai08 ja BorisW ongelma asian tiimoilta?

Lue Boriksen vastaus minulle uudelleen. Koko asia on siinä selvästi sanottu.
Sunnuntai 08

Vastaa Viestiin