E-RK: Greenpeac…

E-RK: Greenpeace ei ole kansalaisjärjestö. Se on runsasta voittoa tuottava yritys, jonka toimiala on konfliktituotannon avulla tapahtuva varainkeruu. Itse asiassa Ruotsin Greenpeace on itse todennut verkkosivuillaan, ettei järjestöä pitäisi pitää […]

Jopa ilmastopolitiikan hyödyt ovat haitallisia

Opettaja Katri Pääkkö-Matilainen kirjoitti tälle palstalle (Ilkka 8.10.) ilmastopolitiikan hyödyistä vastalauseena muun muassa Ilmastofoorumi ry:n esittämälle kritiikille ilmastopolitiikan haitoista. Kirjoituksessaan hän toi esille tärkeitä näkökulmia, joista myös...

Testaa kykysi ilmastoasiantuntijaksi

Seuraa pieni mutta pettämätön asiantuntijatestaus. Alla olevissa kuvissa näet kaksi lämpötilakuvaajaa. Molemmat kuvaavat 30 vuoden jaksoa viimeisen 100 vuoden ajalta. Kuvaajat on laadittu HadCRUT4-lämpöaikasarjasta siten, että globaalit lähtöarvot on normalisoitu...

Tuulivoimala on lupa painaa rahaa

Onko tuulivoimassa mitään järkeä? On paljonkin, jos  asiaa katsoo sijoittajan kannalta. Tuulivoimaa riskittömämpää sijoituskohdetta on vaikea löytää, siitä pitää huolen syöttötariffi, joka on vuoden 2015 loppuun asti 105,3 €/MWh ja sen jälkeen 83,5 MWh. Tukia...

Mitä vastaamme lapsillemme?

Ilmastovanhemmat ry:n puheenjohtaja kysyi (HS 1.10.) mitä vastaamme lapsillemme heidän kysyessään mitä teimme ilmastokatastrofin ehkäisemiseksi. Minä puolestani kysyn, että mitä vastaamme lapsillemme heidän kysyessään miksi asetimme heidät velkaorjuuteen, asutimme...