Maaginen 97%

Ilmastonmuutoksessa 97% on maaginen luku. Ilmastotieteilijöillä on 97% yksimielisyys (Linkki). Helisingin Yliopiston Studia Generalia -luennollaan (Linkki) prof. Atte Korhola kertoi esittämällään kuvalla, että 97% ilmastotieteen mallisimulaatioista on...

Ihan tavallisia ihmisiä

“Tavallisen ihmisen” hyötyminen Saksassa aurinkosähköstä on muodostunut jonkinlaiseksi meemiksi.  Tässä muutamia esimerkkejä “Ai ai kun kiukuttaa kun Saksa toteuttaa vihreää energiakäännettä, josta tavalliset ihmiset saa tuloja”: Satu Hassi...

Mikon blogi

Olen ollut saamaton ylläpitämään omia blogejani, mutta onneksi on muita minua huomattavasti ahkerampia bloggaajia. Pitkästä aikaa poikkesin taasen Mikko Mäkisen realistiselle ilmastoblogille – suosittelen kaikille. Pidin etenkin hänen näkemyksistään Studia...

Mikon blogi

Olen ollut saamaton ylläpitämään omia blogejani, mutta onneksi on muita minua huomattavasti ahkerampia bloggaajia. Pitkästä aikaa poikkesin taasen Mikko Mäkisen realistiselle ilmastoblogille – suosittelen kaikille. Pidin etenkin hänen näkemyksistään Studia...